کشاورزی در یک محیط کنترل شده

گلخانه هوشمند راه حل مشکلات کشاورزی

کشاورزی برای افراد ضعیف نیست:

همه ما می‌دانیم کشاورزی کار ساده‌ای نیست حتی زمانی که چالش‌های زیادی پیش روی کشاورزان وجود نداشت. کشاورزی همیشه جزء مشاغل بسیار پر ریسک و مخاطره آمیز بوده است که بسیاری از مسائل هست که ممکن است بر اساس تفکرات و پیش‌بینی‌های شما پیش نرود. به طور مثال تامین آبیاری، آفات، آب و هوا و… که به این موارد باید عوامل طبیعی و جهانی مانند سیل، طوفان، گرم شدن زمین و خشکسالی را باید اضافه کنیم. مبارزه با این خطرات و ریسک‌های آن به ما نشان می‌دهد که کشاورزی در یک محیط کنترل شده مانند گلخانه‌های هوشمند چقدر حائز اهمیت می‌باشد.

در یک سال اخیر با به وجود آمدن ویروس کرونا و گسترش آن در جهان حمل و نقل‌های جهانی با محدودیت‌های زیادی مواجه شده است و صادرات و واردات محصولات کشاورزی با چالش‌های جدیدی رو به رو شده است که یکی از مشکلات غیر قابل پیش‌بینی کشاورزان می‌باشد. ویروس کرونا بار دیگر به ما ثابت کرد تولید محصولات کشاورزی در داخل کشور بسیار مهم است و در الویت بالای چالش‌های حاکمیتی کشور وجود دارد. کشاورزان باید با کمک و حمایت‌های دولت بتوانند محصولات کشاورزی داخلی را گسترش داده و حتی صادر کنند. مسئولان کشور باید با جلوگیری از واردات بی برنامه و غیر اصولی و سرمایه‌گذاری روی کشاورزان داخلی، از آنها حمایت کنند.

بیایید کشاورزان را از مزرعه خارج کرده و وارد گلخانه کنیم:

مزرعه گلخانه‌ای فواید زیادی را برای پرورش و کشت محصولات کشاورزی ارائه می‌دهد. با استفاده از یک محیط کنترل شده شما می‌توانید انواع محصولات را هر زمانی کشت کنید. زمانی که آب و هوا روی محصولات شما تاثیر نگذارند می‌توانید محصولات بیشتر و با کیفیت بهتر تولید کنید.

مقاله توصیه شده:  سامانه هوشمند آبیاری؛ همه چیز برای اجرای آبیاری هوشمند

با مزرعه‌های گلخانه‌ای زمانی که مصرف کود و آب کاهش پیدا کند هزینه‌های تولید بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید به طور مصنوعی با سیستم‌های هوشمند‌سازی گلخانه محیط مصنوعی برای محصولات خود فراهم کنید. به علاوه اینکه کنترل محیط، جلوگیری از علف‌های هرز و آفات بسیار راحت‌تر از محیط خارج از گلخانه می‌باشد. و در نهایت، شما می توانید انواع مختلف گیاهان را در طول سال پرورش دهید و بیش از یک دوره کشت محصول در سال داشته باشید.

اگر مزارع گلخانه‌ای راه تولید بیشتر و داخلی محصولات کشاورزی می‌باشد، پس چرا کشاورزان به کشاورزی در گلخانه‌ها روی نمی‌آورند؟ خب ساخت یک گلخانه در ابتدا نیازمند سرمایه زیادی می‌باشد که خیلی از کشاورزان توانایی پرداخت آن را ندارند. از طرفی تغییر شیوه کشاورزی در کشاورزانی که تا به حال سنتی کار کرده‌اند بسیار سخت می‌باشد. پس چه کار باید کرد؟

دولت و شرکت ها، کلید پروژه های بزرگ گلخانه ای:

مزایای تولید در محیط کنترل شده توجه دولت‌ها و سازمان‌های سراسر جهان را به خود جلب کرده است، به طوری که در پروژه های بلند پروازانه گلخانه‌ای سرمایه گذاری‌های عظیمی کرده‌اند.

پروژه گلخانه‌ای آگروپارک میکزیک یک مرکز گلخانه‌ای به وسعیت ۷۰۰ هکتار است که در جهت رقابت در حوزه گل و سبزیجات کشاورزی و پروژه Thanet Earth، بزرگترین مجتمع گلخانه ای در انگلیس است که در جهت حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی داخلی زیر نظر پرورش دهندگان بزرگی همچون اسپانیا و هلند احداث شده است.

ما در سما کنترل پیشنهادهایی را برای ایجاد گلخانه‌های هوشمند در جهت حمایت از کشاورزان سنتی که تغییر شیوه کشاورزی برای آنها دشوار است ارائه می‌دهیم. ما تلاش داریم تا تمام مراحل گلخانه‌داری را برای شما کشاورزان عزیز خودکارسازی کنیم. شما می‌توانید با استفاده از هوشمندسازی گلخانه سما کنترل، مدیریت گلخانه خود را به ما بسپارید و از پرورش گیاهان و برداشت محصول لذت ببرید. هدف ما افزایش تولید محصولات کشاورزی داخلی و حمایت از کشاورزان می‌باشد.

مقاله توصیه شده:  گلخانه مدرن هوشمند - راهکارهای سماکنترل برای مدیریت هوشمندانه
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *