ویژگی های گلخانه هوشمند یا کنترل اقلیم هوشمند هوشمندسازی گلخانه

یکی از ویژگی های گلخانه هوشمند یا کنترل اقلیم هوشمند که برای انتخاب سیستم هوشمندسازی گلخانه بسیار مهم است، کنترل از راه دور آن است که بر اساس نوع ارتباط به دو روش ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با دستگاه تقسیم بندی می شود. در قسمت دوم مقالات ویژگی های گلخانه هوشمند، روش ارتباط مستقیم مورد بررسی قرار گرفت و در این قسمت ارتباط غیر مستقیم مبتنی بر سرور را بررسی می کنیم.

استفاده از نرم افزارهای تخصصی به جای نرم افزارهای آماده یک توانمندی است

بر خلاف روش مستقیم که از نرم افزارهای رایگان و آماده استفاده می شود در روش غیر مستقیم یک نرم افزار کاربردی تلفن همراه ویژه کنترل اقلیم هوشمند شما باید طراحی و ساخته شود. بنابراین شرکتی که از آن سیستم هوشمندسازی گلخانه را خریداری می کنید باید توانایی انجام چنین کاری را داشته باشد. بر همین اساس می توان گفت که شرکت هایی که این توانایی را دارند در مرتبه بالاتری از شرکت هایی که از نرم افزارهای آماده و رایگان استفاده می کنند قرار دارند و بنابراین نرم افزار تخصصی و البته قوی و پایدار از ویژگی های گلخانه هوشمند به شمار می رود.

ویژگی های گلخانه هوشمند؛ به روز رسانی و توسعه در گلخانه های مبتنی بر اینترنت اشیاء

از آنجا که در روش غیرمستقیم، نرم افزار جداگانه مختص سیستم هوشمندسازی گلخانه طراحی و ساخته شده است می توانید انتظار داشته باشید که شرکت هر چند وقت یک بار نرم افزار را بروزرسانی کند و امکانات جدیدتری به آن اضافه کند. حتی برخی شرکت ها امکانات و ویژگی های نرم افزارهایشان را بر اساس درخواست و نیاز مشتریان به روز رسانی می کنند. اگر با چنین شرکتی در تعامل هستید بدون نگرانی درخواست هایتان را برایشان ارسال کنید و مطمئن باشید که آنها را بسیار خوشحال خواهید کرد چون از ویژگی های گلخانه هوشمند کاربردی بودن ویژگی ها است نظرات شما حتما برای دیگر مشتریانشان نیز مفید خواهد بود.  این ویژگی گلخانه هوشمند در سیستم های کنترل اقلیم هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء دیده می شود.

مقاله توصیه شده:  هوشمند سازی گلخانه - ابزاری برای افزایش بهره وری در گلخانه

سهولت در کارایی با تولید نرم افزار تخصصی گلخانه هوشمند

اگر نرم افزار کاربردی تلفن همراه که به صورت اختصاصی برای سیستم کنترل اقلیم شما طراحی شده است، توسط شرکت معتبری تهیه شده باشد بر روی هر تلفن همراه و با هر اندازه صفحه نمایشی قابل انطباق خواهد بود. این از ویژگی های گلخانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء صنعتی است که کاربری را آسان خواهد کرد و البته در روش ارتباط مستقیم با دستگاه کنترل اقلیم که  قبلا توضیح آن داده شد قابل انجام نیست و در بسیاری اوقات که صفحه تلفن همراه شما از صفحه نمایشگر شما کوچکتر است، باید صفحه را بزرگنمایی کنید و مجبور به جابجایی صفحه هستید که در زمان های حساس و اضطراری که استرس زیادی ممکن است داشته باشید این مسئله شما را اذیت خواهد کرد. توصیه می کنیم که برای هوشمندسازی گلخانه سراغ شرکت هایی بروید که از فناوری های نوین استفاده می کنند و دارای سطح فناوری بالاتری هستند و نرم افزار مدیریت گلخانه مخصوص خود را دارند.

داده های کنترل اقلیم هوشمند گلخانه سرمایه های شما هستند؛ در نگهداری آنها دقت کنید!

از ویژگی های گلخانه هوشمند که بسیار مهم به نظر می رسد نگهداری داده ها است. ارتباط غیر مستقیم برای کنترل و پایش در هوشمندسازی گلخانه به این معنا است که نرم افزار شما از طریق اینترنت به سرور متصل شده و دستگاه کنترل اقلیم گلخانه نیز از طریق اینترنت به سرور وصل می شود و داده های سنسورها و دیگر وضعیت ها را در سرور ذخیره می کند که این سرورها در مراکز داده معتبر و بزرگ نگهداری می شوند که معمولا دارای سرویس های ابری است که مایکروسافت یکی از آن ها است. وقتی شما از طریق نرم افزار تلفن همراهتان به اینترنت وصل می شوید این داده های ذخیره شده در تلفن همراه شما نمایش داده می شوند. بنابراین شما داده های خود را در یک محل امن و بدون محدودیت ذخیره می کنید و بنابراین امکانات بررسی داده ها و آمارگیری و گزارش گیری ها بسیار بیشتر از حالتی است که داده ها را مثلا در یک حافظه محلی ذخیره کنید. فقط فکر کنید که فلش مموری که به یک PLC متصل است خراب شود!؟ آن وقت تمام اطلاعاتی که می توانست در تصمیم گیری های مدیریتی به کمک شما بیاید از بین رفته است و روز از نو و روزی از نو!

مقاله توصیه شده:  گلخانه مدرن هوشمند - راهکارهای سماکنترل برای مدیریت هوشمندانه

با فناوری رشد کنید و به روز بمانید

سیستم عامل ها و سخت افزارهای تلفن همراه هر روز جدیدتر می شوند و برنامه نویسان می توانند برنامه های قوی تر و با ویژگی های محاسباتی و گرافیکی بهتری طراحی کنند و بنابراین با این رشد رابط کاربری و نرم افزار سیستم هوشمندسازی گلخانه شما نیز به روز خواهد شد ولی سخت افزاری که در گلخانه شما نصب شده است تغییری نمی کند و بنابراین همیشه ثابت خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید سیستم های کنترل اقلیم هوشمند گلخانه که از روش های اتوماسیون سنتی در تولید آنها استفاده شده اند به این نکته مهم توجه کنید.

ویژگی های گلخانه هوشمند به این موارد خلاصه نمی شوند پس با ما همراه باشید:

نرم افزارهای منعطف در قد و قامت گلخانه هوشمند شما! نه بیشتر و نه کمتر

برخی از نرم افزارهای تولید شده توسط شرکت های تولید کننده سیستم گلخانه هوشمند دارای ویژگی های انعطاف پذیری است که ظاهر نرم افزار متناسب با دستگاه هایی که برای هوشمندسازی گلخانه نصب کرده اید تغییر می کند. این ویژگی این امکان را می دهد که موارد غیر ضروری و اضافی در نرم افزار شما دیده نشود و زمانی که ویژگی جدیدی مثل یک سنسور یا ماژول منبع تغذیه هوشمند را به آن اضافه کردید به صورت خودکار به نرم افزار شما اضافه شود.

مهمترین ویژگی های گلخانه هوشمند را برشمردیم و در آینده نیز در این خصوص با شما خواهیم بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.