نوآوری کشاورزی هوشمند

سامانه هوشمند سما، یک محصول دانش‌بنیان است که توسط شرکت فنی مهندسی رایان آروین الگوریتم توسعه داده‌شده است. این سامانه با تجمیع برجسته‌ترین فناوری‌های پیشرفته در حوزه الکترونیک، کنترل هوشمند، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و آبیاری، برای کشاورزی هوشمند تولیدشده و راهکارهای هوشمندانه برای این حوزه ارائه می دهد. نوآوری در کشاورزی برای رسیدن به بازار نیازمند الزامات خاصی است و گروه «سما» با دانش و چندین نسل تجربه کشاورزی چالش‌ها را شناخته و راهکارهای مبتنی بر نوآوری کشاورزی، برای حل مسائل کشاورزی خصوصاً در سامانه‌های آبیاری هوشمند ارائه می‌دهد. با ما همراه باشید:

فراگیرسازی در اهداف

هدف اصلی سما «توانمندسازی کشاورزان با فراگیر سازی کشاورزی دانش‌بنیان» است. شرکت باور دارد که  باید بهره‌وری در کشاورزی افزایش یابد که دانش و فناوری‌های نوین ابزاری بسیار مهم در تحقق آن هستند. از طرف دیگر محدودیت‌هایی نظیر خرده‌مالک بودن کشاورزان، عدم یکپارچگی و مسائل متعدد در تسهیم آب کشاورزی نیز وجود دارند که ارائه راهکارها باید مبتنی بر این محدودیت‌های واقعی باشد.

نوآوری در کشاورزی

مدل نوآوری در «سما» مبتنی بر «نوآوری فراگیر» پایه‌ریزی شده است که در آن بازار هدف اصلی پایه‌های هرم جمعیتی هست. در «فراگیر سازی» همه کشاورزان باید به دانش و فناوری دسترسی داشته باشند و سما این دسترسی آسان را فراهم ساخته است و امیدواریم به فضل الهی همه باهم به سمت نوآوری فراگیر در کشاورزی حرکت کنیم. بدیهی است که با انتخاب این بازار هدف و «فراگیر سازی» الزاماتی نیز در همه ابعاد فنی، تولید و تجاری‌سازی نیز به وجود خواهد آمد که در تولید محصول «سما» نیز سعی شده است تا این راهبردها موردتوجه قرار گیرد. سادگی، قیمت مقرون‌به‌صرفه، پایداری بالا، کارکرد در شرایط سخت، بهره‌برداری و نگهداری آسان بخشی از الزاماتی است که در طراحی این محصول دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده است. گواهی ثبت اختراع سما در کشور آمریکا ثبت شده است که خود نشان دهنده سطح بالای نوآوری در این محصول دانش بنیان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.